Nieuwe huisstijl voor Veiligheidsregio Haaglanden
01 oktober 2019
Vanaf 1 oktober heeft de Veiligheidsregio Haaglanden (VRH) een nieuwe huisstijl; een nieuw logo dat bestaat uit een veiligheidsschild met twee golven. Deze golven staan voor onze kustlijn; een kenmerk voor de regio Haaglanden. De oranje kleur verwijst naar de ‘oranje-kolom’, de negen gemeenten in Haaglanden waar de VRH voor werkt.
Eenduidig naar buiten
Het oude logo van de VRH voldeed niet meer en was moeilijk toepasbaar. Het nieuwe logo is fris, modern, goed toepasbaar en straalt professionaliteit uit. Met het nieuwe logo en de bijbehorende huisstijl brengt de VRH een duidelijk en eenduidig beeld naar buiten.
Brandweer Haaglanden en GHOR Haaglanden
De nieuwe huisstijl biedt ook ruimte voor de sterke merken binnen de VRH: Brandweer Haaglanden en GHOR Haaglanden. Het logo van Brandweer Haaglanden speelt een prominente rol in veel van de publiekscommunicatie en het logo van GHOR Haaglanden heeft die rol in haar ketencommunicatie.
De nieuwe huisstijl is een weerspiegeling van de VRH: een dynamische organisatie die zich richt op het vergroten van de veiligheid van de bevolking en bezoekers van de regio Haaglanden.